Installer vannmåler og betal kun for det vannet du faktisk bruker.
Februar 2020 ble en kjølig og svært travel måned for Sotra Rør. På en måned ble det utført rekordmange tineoppdrag for kunder med boliger der rørene hadde frosset. 52 oppdrag og 258 timer!
Travel februar
Første helgen i februar 2020 begynte telefonen å ringe, sier Mike Kristiansen, daglig leder i Sotra Rør. Vi skjønte fort at dette var noe utenom normalen, og rigget oss for en hektisk uke.
Tirsdag 9. februar 2020 utførte de første oppdrag, deretter gikk det slag i slag med 2 lag som tinte vannrør fra kl. 07.00 om morgenen til 24.00 om kvelden.
Vi jobbet nesten døgnet rundt de ukene! Etter hvert som folk ble slitne, skiftet vi, men det hadde ikke gått uten flotte ansatte som yter det lille ekstra for kundene våre,
Bestilte nytt utstyr for å utføre tineoppdragene
For å kunne hjelpe enda flere, enda raskere, ble det bestilt inn et ekstra tineapparat.
-I begynnelsen hadde vi noen dagers ventetid. Ulempen med det er at da blir isproppen som ligger i rørene bare lengre, noe som betyr at det blir mer is å tine, som fører til at tinejobben blir mer tidkrevende – og dyrere for kunden.
Det ble også en tur til firmahytten på Kvamskogen
Flere av oppdragene var på vegne av kollegaer i Allier Gruppen, som pga. frosten ble stående uten vann i denne perioden. I tillegg ble det en tur til firmahyttene på Kvamskogen, da rørene også her frøs.
-Da var det bare å trå til, for å sikre at våre ansatte fikk nyte fjellet fra sin beste side, med vann i kranene.
Forebygging med varmekabel
Mot slutten av måneden kom heldigvis mildværet og flere fikk vannet tilbake på naturlig vis. De som hadde hatt Sotra Rør på tineoppdrag fikk også en hyggelig oppfølging, med tilbud om varmekabel som en forsikring mot at dette ikke skal skje igjen.
-De fleste takket naturligvis ja til dette!
Slik unngår du at rørene dine fryser
Trenger du gode råd for å unngå at vannrørene fryser?
Ring oss eller send en e-post til firmapost@sotraror.no